השילוט הנכון יכול לקחת את העסק שלך צעד אחד לפני כולם

גם היום בעידן הדיגיטלי, הכוח של שלטי החוצות כאן כדי להישאר. לאלו מאיתנו שהמותגים המובילים מלווים אותם כל יום בפקקים בדרך לעבודה, העובדה הזו ברורה. למעשה, סקרים שיווקיים מצאו כי מעל לשלושת רבעי מהצרכנים יכנסו לחנות שמעולם לא ביקרו בה, רק על סמך השילוט וככל שהשלט מושקע ואיכותי יותר, כך הסבירות עולה. אין שום ספק, כשאיש המקצוע הנכון מלווה אותך בתהליך המיתוג שלך, השילוט יכול לעשות את כל ההבדל. יצאנו לבדוק מהו המתכון הסודי שמעניק לשלטי החוצות את הכוח הזה. כדי לקבל מענה לשאלה הזו, פנינו למומחים מהחברות המובילות כיום בתחום שלטי החוצות למסעדות, חנויות ורשתות מובילות בישראל. חזרנו עם לא מעט תובנות.

השיווק הדיגיטלי הוא שותף ולא מתחרה

הצוות שיתף אותנו בעובדה מפתיעה – עבורם אפיקי השיווק החדשים אינם מהווים כל איום. להיפך, במובנים רבים הם הופכים את שילוט החוצות לרלוונטי מתמיד. המדיה החברתית שינתה מהיסוד את השיווק בתעשיית המזון והביגוד. לקוחות יכולים לעזור לבנות את המותג שלך במספר קליקים על ידי שיתוף תמונות של קינוח אהוב, ביצוע צ'ק אין בפייסבוק ברשת שלך או השתתפות בקמפיין המערב את המותג שלך. לכן, כשמעצבים כיום שלטים כוח הדיגיטל נלקח תמיד בחשבון. האשטג שמתפוצץ על כל איילון, שילוב קודי QR בשילוט, הזמנה לבקר בדף האינסטגרם או כל אלמנט אחר שמגייס את הצרכנים להשתתף בטרנד רשת מניע את הצרכנים שלך לפעולה גם כשהעיניים שלהם מחוץ לטלפון.
"תמיד עדיף להתמקד בשלט אחד גדול במקום להתפזר על כמה שלטים", ממליצים מומחים. "שלט אחד מואר שניתן לראות תמיד ימשוך הרבה יותר תשומת לב מכמה שלטים קטנים ושכבר אינם מתבלטים". כמובן שכשהשלט מעוצב באופן מקורי ומזמין, עולה הסיכוי שצרכנים יצלמו אותו וישתפו ברשתות החברתיות. כך השיווק הדיגיטלי ושיווק בשלטי חוצות מזינים אלו את אלו.

מבססים את השפה העיצובית של המותג שלך
כולנו ראינו בחיים שלנו שלטי חוצות גרועים וקל לזהות מתי השלט לא עובד. תאורה לא אחידה, שלט סדוק או מוכתם ואותיות מהבהבות הם סימנים מובהקים לשילוט שעושה נזק יותר מתועלת. עם זאת, כדי ליצור שלט מצוין, נדרשת הבנה מעמיקה בהרבה. שלט ברמה גבוהה, יהיה כזה שיציב את הלוגו ואת השפה הוויזואלית שלך במרכז ושייצג את ערכי המותג שבנית. האם השלט שלך צבעוני צעיר ותוסס? מאופק ואלגנטי? האם הוא משדר יוקרה, או אולי דווקא הומור? כל נושא שיעלה בשילוט – מהאלמנטים שמוצבים בו ועד סכמת הצבעים – מספר סיפור על הערכים והרעיונות שעומדים ביסוד החזון שלך. חזון שמדבר בשפה ברורה, הוא חזון שהצרכנים יכולים להזדהות אתו.

המלחמה האמיתית היא על תשומת הלב

אנו חיים בעולם בו תשומת הלב שלנו מוסחת ללא הרף. מספרים מדברים על כך שאדם ממוצע נחשף לבין 2,000 עד 5,000 מותגים בשבוע! אל רוב הגירויים שאנו נחשפים אליהם מדי יום, אנו כלל לא מודעים עוד. לכן, במובנים רבים אנו כבר לא במאבק על תודעת הצרכן, אלא על תת-תודעת הצרכן. מסעדות וחנויות ללא שילוט מחמיצות הזדמנות חשובה למיתוג בדיוק ברובד הזה. בין אם מדובר בשלטים קבועים המעטרים מבנה או רחוב, או מתקנים זמניים לפרסום קידום מכירות או מסר, שלטים הם מאפיין בסיסי של הנוף העסקי.

דווקא בשוק הביגוד והמזון, בעיקר ברשתות הגדולות, מדובר בכלי תקשורת חשוב מאין כמותו. הציבור בסופו של דבר מודע אך ורק למה שאנו מספרים לו. הגיעה קולקציה חדשה? מוצר חדש התווסף לחנות? מבצע אטרקטיבי חדש רץ במסעדה שלך? כשהמידע הזה חשוף לציבור במרחב הציבורי, הוא זוכה לתודעה.

מיקסום קמפיין שלטי חוצות ושילובו עם דיגיטל

כפי שכבר הבנתם, גם קמפיין טוב של שלטי חוצות איננו "עומד לבד", אלא הוא חלק ממכלול של קמפיין. האפשרות לשלב אותו עם הדיגיטל רק מתעצמת עם הזמן והאפשרויות שהרשת מאפשרת. למשל קמפיין שילוט חוצות בעיר רעננה, משולב עם קמפיין דיגיטל לתושבי רעננה בלבד, או לאנשים שעוברים דרך רעננה ביום יום. כמובן שכדי להגיע לתוצאה מקסימלית כדאי לדבר באותה שפה, שהפרסום יתכתב אחד עם השני כדי שהצרכנים, בראש ובראשונה, יזכרו את המסר.

דילוג לתוכן