מה קרה שמשקיעים רבים נוהרים לרכוש קרקע בבנימינה?!

כשהמועצה היא היזם ההשקעה שלך בידיים טובות: הופקדה תכנית מתאר כוללנית לבנימינה 

הוועדה המחוזית מאשרת 15 יחידות דיור לדונם, אשר תוביל לגידול של פי 4 באוכלוסיה בזמן קצר למרות שהוועדה המקומית (המועצה) לא נתנה את הסכמתה.

שמאי המקרקעין של האזור מספר

 

״זה חלון הזדמנויות למשקיעים שהמחירים של הקרקעות עדיין נמוכים וזה לא לעוד הרבה זמן. ממש רואים שקרקעות מתחילות להימכר בקצב באזור, על-מנת להגשים את יעדיי תכנית המתאר השאפתניים. שלב התכנון הנוכחי, מצד אחד התכנית הופקדה בוועדה המחוזית ומצד שני הקרקע עדיין איננה זמינה לבנייה, מביא לכך שהמחירים עדיין נמוכים ותהיה פה תשואה עתידית של מאות אחוזי רווח״. "יש עדיין קרקעות שנמכרות באזור ה 135 אלף ש"ח שזהו מחיר לקרקע מאוד אטרקטיבי בהשוואה לקרקעות דומות. (מחיר עפ"י שמאות) יתרה מזאת, שווי קרקע של 250 מטר (רבע דונם) נכון להיום עומד על כ-125,000 ש"ח, כך שמדובר במחיר נמוך מאוד ממחיר השוק. וזה בגלל שהתוכנית נמצאת בשלב הזה ״. אומר השמאי.

שמירה על צביון פסטורלי

לעוד מידע, קבלת זמני פגישה ותיק עסקה השאירו פרטים 

שמירה על צביון פסטורלי

בנימינה וגבעת עדה אוחדו בשנת 2003 ליישוב אחד הסובל משיעור נמוך של הכנסות מארנונה עסקית ופרטי, בהשוואה לישובים מקבילים למעמדו הסוציואקונומי הגבוה מאוד. כעת המדינה מקדמת תכנית מתאר להגדלת שטחי מגורים ומסחר, מבלי לפגוע בצביון היישוב. התכנון הוא להשאיר שטחים פתוחים, ירוקים וחקלאיים כדי לשמור על פסטורליות האזור.  ראש המועצה וייסברג מדגיש ואומר שהוועדה המחוזית לא התייחסה לתוכנית שעבדו עליה ארוכות במועצה, סוכם שמעלים מ-4 יחידות דיור לדונם ל- 10 יחידות דיור לדונם, לעומת זאת בטענה של התייעלות הקרקע החליטה הוולנת"ע באופן דורסני וללא כל התראה מוקדמת כי ייבנו 15 יחידות דיור לדונם.

וייסברג ראש המועצה מספר על התכנון שבנימינה-גבעת עדה לא רוצה להיות עיר: "היא תהיה מחוברת לצביון שהוא כפרי, ובעיקר חקלאי, תהיה מתונה בפיתוח של הצפיפות שלה, לא תעלה לגובה. תתקיים מהטבע. לתפיסתנו, וזה קצת אגואיסטי, שמירה על הנוף יכולה להיעשות רק באמצעות חקלאות. אם תבוא לפה בעוד 20 שנה לא תרגיש שעברת ליישוב ששונה מהותית ממה שהיה בעבר"

חלון הזדמנויות שלא יחזור
חלון הזדמנויות שלא יחזור

המרוויחים הגדולים – המשקיעים

שאלנו את חברת ״נכס ישראל״ שמתמחה 20 שנה בקרקעות, האם ההשקעה בנימינה-גבעת עדה בשנת 2024 היא כדאית?

"אכן כן, קרקע פרטית בטאבו בבנימינה גבעת עדה אכן זה אחת הרכישות האטרקטיבית ביותר. בנימינה גבעת עדה יושבת על שטח עצום שאולי 20 אחוז ממנו מנוצל ובנוי, מדובר ביעד אטרקטיבי במיוחד עבור זוגות צעירים ומשפרי דיור המחפשים איכות חיים ועתיד טוב יותר להם ולילדיהם.  עושה רושם ששום דבר לא יעצור את הסוסים שכבר יצאו מהאורווה. המדינה החליטה לנצל את חלקה של הקרקע החקלאית העצומה והגדלת מגורים תעסוקה והמסחר באופן ניכר. מה שיביא גם את המועצה לעצמאות כלכלית מכספים שיזרמו אליה.

ממש בימים אלו ישנה נהירה משמעותית של יזמים ורוכשים פרטיים לרכישת קרקע פרטית בטאבו בעקבות הפרסום על העלאת יחידות הדיור מ-4 יחידות ל-15 יחידות דיור מה שאמור להביא רווחים של מאות אחוזים. 

נשתף ונאמר שחברת נכס ישראל רכשה בעבר בבנימינה גבעת עדה ושוב רכשה בימים אלו

לעוד מידע, קבלת זמני פגישה ותיק עסקה השאירו פרטים 

לפרטים נוספים, וביקור באתר הבית שלנו  >> נכס ישראל 

*הקרקע אינה זמינה לבנייה.

דילוג לתוכן