לפני החופשה: כך בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל

השמים נפתחו, יותר ויותר מדינות פותחות את שעריהן, וזה בדיוק הזמן שבו הישראלים מתחילים להשלים פערים ולתכנן את החופשה הבאה, ואולי גם את זו שאחריה. אלא שבין בחירת המסלול להזמנת בית המלון יש עוד משתנה אחד חשוב שכדאי לקחת בחשבון. זהו כמובן ביטוח הנסיעות שלכם, והנה מה שכדאי לדעת לפני שאתם בוחרים פוליסת ביטוח.

לאן אתם נוסעים ומה אופי הטיול?

יש מי שמעדיף לשוטט ברחובותיה של עיר אירופאית יפה ומיוחדת ויש מי שמעדיף דווקא את מסעות מפרכים ומאתגרים הרבה יותר. באופן טבעי, הסכנות הנלוות לטיול ברחובות פריז, לונדון או רומא, הן שונות לחלוטין מהסכנות הפוטנציאליות שאורבות לחובבי הטראקים בדרום אמריקה. בהתאם, גם פוליסת הביטוח שלכם תהיה שונה לחלוטין וחברת הביטוח תציע לכם את המענה המדויק שנכון לצרכים שלכם. זוהי נקודה חשובה משום שעם הכיסוי הנכון תגיעו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש, כדי שתוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם טיפול רפואי במידה ויידרש, ואף עם עלויות על חילוץ והצלה בשעת הצורך.

מה מאפיין את הנוסעים?

במקרים שונים נדרשים כיסויים ייחודיים המותאמים לצרכיו של כל נוסע, וגם את זה כדאי לקחת בחשבון. למשל, אישה הרה תצטרך כיסוי רחב יותר המותאם למצבה, ואילו נוסע הסובל מבעיה רפואית שמגדילה את הסיכוי שיזדקק לטיפול מיוחד, גם לו יש להתאים פוליסה אחרת. אם כן, לצד תכנון הנסיעה עצמה כדאי לזכור שישנה חשיבות גם למאפיינים של כל נוסע ונוסעת, ויש להתאים את הפוליסה למאפיינים אישיים אלה.

איזה כיסוי דרוש לציוד שלכם?

כיסוי רפואי הוא חיוני מאוד, ואין ספק כי במדינות רבות הטיפול עשוי להיות יקר להחריד ללא כיסוי מספק. עם זאת, כדאי לזכור שישנם עוד מספר נושאים שיש לקחת בחשבון, והם קשורים דווקא בציוד שלכם. ראשית, ביטוח נסיעות לחו"ל רצוי שיכסה גם אובדן או גניבה של המזוודות, רק למקרה שבו תגיעו אל היעד אבל המזוודה שלכם תיעלם בדרך, למשל. בנוסף, בין אם אתם נוסעים לצרכי עבודה ובין אם לא, יותר ויותר ישראלים מטיילים עם טלפונים ניידים יקרים, מחשבים ניידים או טאבלטים, וגם ציוד עזר יקר לצרכי ספורט לדוגמה. עם פוליסת ביטוח טובה תוכלו לכסות גם אובדן או גניבה של פריטים אלה, והתוספת למחיר בהחלט משתלמת, ולו רק כדי שתוכלו לנסוע בראש שקט עם כל מה שאתם באמת צריכים לפני שאתם יוצאים למסע.

 

אז איך בוחרים ביטוח?

אחרי שהגדרתם את אופי הנסיעה, את הצרכים שלכם ואת הפריטים היקרים שיצטרפו לנסיעה, עצרו והשוו מחירים בין פוליסות המוצעות לכם על ידי גורמים שונים. עם זאת, שימו לב כי שורת המחיר היא לא הנושא החשוב ביותר. למעשה, הפוליסה היקרה מכולן היא לא תמיד המקיפה והנכונה, ומנגד, הזולה מכולם עשויה להיות כזו משום שהיא מתקשה לספק מענה אמיתי לכל הצרכים שלכם. לכן כדאי לבדוק לא רק את המחיר, אלא גם את התמורה שתתקבלו. שימו לב גם לכיסוי שמציעה הפוליסה, את תקרת ההוצאות שהיא מכסה ואת ההשתתפות העצמית שתידרש מכם.

הכי חשוב – שתהיה טיסה נעימה!

אחרי תקופה ארוכה ללא חופשה ראויה, בהחלט הגיע הזמן לארוז מזוודה ולצאת לנופש אמיתי, להתפנק ולבלות זמן איכות עם המשפחה, עם החברים או בחופשה רומנטית קצרה מעבר לים. עם זאת, ההיערכות המוקדמת גם לאתגרים שעשויים לצוץ היא זו שתבטיח לכם מענה אופטימלי וראש הרבה יותר שקט. הזמינו כבר עכשיו ביטוח נסיעות, וחסכו לעצמכם את כאבי הראש.

דילוג לתוכן