הביטוח הסיעודי – למה הוא חשוב כל כך?

הביטוח הסיעודי – למה הוא חשוב כל כך? כדאי לקרוא את מה שיש לומר

סבא על כיסא גלגלים נראית לכולנו דמות רחוקה. איך התמונה הזאת קשורה אלינו בכלל? המוח האנושי יודע היטב להדחיק את המציאות  אבל היא קיימת וכדאי להיות מוכנים אליה מוקדם ובציוד המתאים.

מי אחראי לטפל בחולה סיעודי?

מפרט:

לפי החוק בישראל, האחריות לטיפול באדם הסיעודי מוטלת בראש ובראשונה על משפחתו. הסיוע שמספקת המדינה במקרי סיעוד הוא חלקי בלבד, והוא מתבסס על קצבה מהביטוח הלאומי ומתמיכה נוספת ממשרד הבריאות – אלו ניתנות בהתאם לבדיקת מצבם הכלכלי של החולה ובני משפחתו.

עלויות הטיפול הסיעודי גבוהות ומגיעות לכ-7,000-10,000 ₪ לחודש לאדם במצב סיעודי הנמצא בביתו, ו…כן, קשה להאמין, אבל ל-15,000-20,000 ₪ לחודש לאדם המאושפז במוסד סיעודי!  מכיוון שהמצב הסיעודי עלול להימשך שנים רבות, העלויות המצטברות של הטיפול יכולות במקרים מסוימים להגיע לסכומים אדירים של 1.5-2 מיליון ₪.
חובה להיערך לימים כאלו שעלולים לבוא, ולרכוש ביטוח סיעודי בהקדם.

הקריטריונים להגדרת אדם כסיעודי הם:

  1. אדם שאינו יכול לבצע בעצמו לפחות 3 מתוך 6 פעולות יומיומיות בסיסיות: אכילה ושתייההליכההאפשרות לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, שליטה בצרכים ושימוש בשירותים. בשפה המקצועית מכונות פעולות אלה ADL (Activities of Daily Living). 
  2. אדם הסובל מתשישות נפשית (חולה אלצהיימר, שיטיון וכדומה) הזקוק להשגחה צמודה.

מהו מבחן ה-ADL? אנחנו כאן כדי להסביר:

הבדיקה שעל פיה נבחנת יכולתו התפקודית של אדם כסיעודי נקראת מבחן ADL הבדיקה מתבצעת על ידי גורם רפואי, המדרג את רמת יכולתו של האדם בכל אחת מ-6 פעולות היומיום הבסיסיות (הזנהניידותמעבריםהלבשהרחצה ושליטה על סוגרים)  

מבחן זה משמש הן את המוסד לביטוח לאומי והן את חברות הביטוח, אלא שבניגוד להערכת התלות בביטוח לאומי בה ניתן לצבור חלקיות ניקוד וכן ניתנת התייחסות גם לפעולות נלוות (קניות, בישול, הגשה, השגחה וכו'), חברות הביטוח שולחות רופא ו/או אחות מטעם לביצוע הבדיקה ומאפשרות רק ניקוד 0 או 1. 

בכדי למנוע ניגוד אינטרסים מומלץ שיהיה בזמן הבדיקה אדם נוסף בחדר, שיוכל לוודא כי הבדיקה מבוצעת באופן אמין ומדווחת נכון. 

מומלץ בטרם הבדיקה להתייעץ עם איש מקצוע הבקיא בתחום הביטוח הסיעודי. 

הכיסוי הסיעודי שמדינת ישראל מספקת

הזכויות שזכאי להן אדם סיעודי מהמדינה מוגבלות יחסית ואינן נותנות מענה מספק לרוב המכריע של הסיעודיים. הזכויות ניתנות באמצעות כמה גופים ציבוריים – ביטוח לאומי, משרד הבריאות ומשרד הכלכלה, בהתאם לקריטריונים שונים שהגדיר כל אחד מגופים אלו. 

שירותי המוסד לביטוח לאומי המוענקים לאדם הסיעודי

קשיש סיעודי השוהה בביתו זכאי לקבל מביטוח לאומי גמלת סיעוד, המוענקת בצורה של שירותים ולא בכסף ישיר.   בין השירותים שאפשר לקבל – שעות טיפול שבועיות בבית הקשיש; ביקור במרכזי יום לקשיש; מימון מוצרי ספיגה אישיים; מימון שירותי כביסה.
היקף השירותים שזכאי להם האדם נקבע בהתאם למצב בריאותו ולרמת ההכנסה שלו. סיוע זה כמובן אינו מפצה על הירידה בתפקוד של האדם הסיעודי ולחלוטין אינו מספיק לכל הטיפול הסיעודי הדרוש. 

אבסורד הוא שהמדינה לא מסייעת לאזרחים לממש את הזכויות שלהם אצל חברות הביטוח שאליהן הם פנו בגלל כשלי הביטוח הלאומי. "אפשר למקסם את הסיכויים לזכות בתביעה באמצעות בניית תיק רפואי והכנת תביעה מסודר," מסבירה מיכל אש מ"מגן". "הבעיה," מוסיפה אש, "היא שנדרשים לכך ידע וניסיון שנצברים בהתמודדות עם מקרים רבים, ואילו לרוב המשפחות זהו המפגש הראשון עם הקשיים שמערימות חברות הביטוח."

אך אני משיג את הכספים המגיעים לי מביטוח הסיעודי? 

רוב הסיכויים שגם אתם יכולים לקבל את עזרתנו בתביעה לחברת הביטוח ההוכחה הטובה ביותר לשינוי הענק שקרה בתחום בזכות מומחים כמו של חברת "מגן" אלפי ישראלים ניצחו את חברות הביטוח ומצליחים להשיג את הקצבה החודשית  שעבורם שולמו במשך שנים.

רק הגשת תביעה מסודרת ונכונה תוביל לניצחון

מותשים מהתמודדות האין סופית מול ביטוח לאומי ותביעות בידי חברות הביטוח, תרימו ראש יש פתרון הקושי הכלכלי והזמן שנגזל ממכם לא צריכים להביא למכשול מול הגופים השונים אפשרי לעשות ולפנות לכל הגורמים בצורה מסודרת לקבלת הכספים המגעים ליקירכם לכן כדאי לבצע בדיקת התאמה עוד היום ולקבל את הסיוע הנדרש שיגדיל את הסיכויים לקבלת פיצויים בצורה קריטית ומשמעותית

דילוג לתוכן