לבחור את הפלטפורמות הדיגיטליות המתאימות ביותר

השאלה אילו פלטפורמות דיגיטליות הינן המתאימות עבורי ועבור העסק שלי היא שאלה הנובעת מתוך תחושה שישנן פלטפורמות רבות מדי או לפחות מגוון רב. אין ספק, שלא כל פלטפורמה מתאימה לכל עסק, ויש לבחור ביניהן בקפידה. ישנן פלטפורמות המיועדות לשיח עם הלקוחות והינן אינטראקטיביות במהותן כמו למשל ברשתות החברתיות השונות, וישנן פלטפורמות אשר יותר מיועדות למיצוב המותג והעלאת המודעות כמו אתרים, בלוגים ופלטפורמות תוכן אחרות. כדאי לחשוב היטב על המטרות שארצה להשיג כבעל עסק, לפני שמתחילים בשיווק ופירסום באחת מהפלטפורמות הקיימות, כדי לא לבזבז אנרגיה, זמן וכסף.

 

אי אפשר לעשות הכל בבת אחת

למרות רצוננו העז להיות בכל מקום ובכל זמן, לא נוכל להשתלט על כל הפלטפורמות הקיימות ולבסס את העסק בכולן. מעבר לכך, שזה דורש תקציב גדול ונתח משמעותי של זמן, זה למעשה כלל אינו נדרש. אם למשל, לאחר ניתוח העסק ומציאת קהל היעד בו אנו חפצים, למדנו כי הם משוטטים יותר בפייסבוק ללא נוכחות כלל באינסטגרם או בטיקטוק, אין לנו שום צורך להיות במקום שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו לא נמצאים. אין משמעות להיכנס לזירת פעילות אשר לא תיתן לנו תמורה מלאה להשקעה הכספית הנדרשת, רק כדי להיכנס ולהראות נוכחות בה. כך שההמלצה היא להתמקד בפלטפורמה אחת או בפלטפורמות ספורות, אשר יחזירו את ההשקעה ויתבטאו בשורת הרווח של העסק.

השאירו פרטים לייעוץ ממומחה דיגיטלי לעסק שלך ללא עלות

מהן הפלטפורמות הדיגיטליות העיקריות המיועדות לשיווק?

ננסה לסקור כמה מהפלטפורמות הדיגיטליות העיקריות המיועדות לשיווק העסק ברשת – רק לטעימה. עם זאת, חשוב לזכור כי כדי שהפלטפורמה הנבחרת באמת תצדיק את עצמה, ואתה תוכל לראות את העסק מתרחב וגודל, יש לחשוב היטב לפני הקפיצה למים, ולהתייעץ עם מומחים בתחום. כמו כן ישנה התחדשות מתמדת בתחום זה, כך שסביר להניח כי רשימה זו יכולה להתעדכן באופן תמידי, על פי טרנדים והתפתחויות רבות.

  • פייסבוק – פייסבוק הינה הרשת החברתית הוותיקה והגדולה ביותר, עדיין, וככזו היא מתאימה לשיווק דיגיטלי אפקטיבי ויעיל. היתרון הגדול בפייסבוק הוא שהוא מאפשר טירגוט מאד מדויק של קהל היעד, כך שתוכלו להגיע לקהל לקוחות מפולח לפרטים. בפייסבוק אפשר להתנהל באמצעות יצירת דף עיסקי וקמפיינים ממומנים. עם זאת, יש לקחת בחשבון את גיל החברים בפייסבוק כך שכאשר עסק מעוניין לפנות לקהל צעיר בגילו, עליו להיראות גם בפלטפורמות נוספות. אם הזכרנו את פייסבוק וזרועותיה הארוכות, אי אפשר לא להזכיר את וואטסאפ, אשר גם לה יש אפיקי שיווק משלה באמצעות פרסומות.
  • אינסטגרם – אינסטגרם פונה לקהל צעיר יותר, אך גם הוא בדומה לפייסבוק יכול להיות מטורגט באופן מדויק למדי. אינסטגרם יתאים לעסקים אשר יש להם מה להראות או להציג באופן ויזואלי ומושך. יש לזכור כי הן דפי האינסטגרם והן דפי הפייסבוק חייבים להיות מנוהלים בקו עיקבי וקוהרנטי, כך שכדאי שעין מקצועית ומנוסה תציץ גם היא בדפים אלו.
  • טיקטוק – הינה רשת אשר משמעותה ומידת הפופולריות שלה הולכת ועולה כל הזמן. טיקטוק מיועדת להעלאת סרטונים קצרים, באורך של מספר שניות. הרשת פונה לקהל צעיר, וכך מיועדת להנאה וכיף. אחוזי החשיפה אשר ניתן להגיע אליהם באמצעות טיקטוק הם עצומים, בעיקר כאשר היא מנוהלת באופן חכם ויצירתי.
  • אוטבריין – פלטפורמת תוכן אשר מקדמת את המאמר או הכתבה אשר ברצונכם להציג באמצעותה את העסק או השירותים. שיווק באמצעות פלטפורמה זו יכול להיות אפקטיבי מאד, ובעיקר מייצר לידים איכותיים ועשוי גם להעלות את התנועה לאתר המפרסם. כך או כך, ישנם מספר שיטות ואמצעים לניהול קמפיין שיווקי מוצלח באמצעות אוטבריין, ויש ללמוד את יסודותיו.
  • גוגל – עם כל הטוב שיש לרשתות החברתיות להציע, גוגל הייתה ותישאר פלטפורמת השיווק הגדולה ביותר. בין אם מדובר על קידום האתר והעלאתו לדפים הראשונים בחיפוש ובין אם מדובר על העלאת תוכן לפלטפורמות אחרות, גוגל הינה מקום שחייבים להיות בו.

אין ספק כי יש עוד במלאי פלטפורמות רבות המתאימות לשיווק דיגיטלי שלא סקרנו, כמו טאבולה, יוטיוב, גוגל שופינג כמו גם טוויטר, פינטרסט, לינקדאין ועוד. הרשימה הינה מגוונת וגדולה, וכאמור דורשת התייחסות וסינון של בעל העסק. מעבר להכרת הפלטפורמות השונות, כדאי להתייעץ עם מנוסים בתחום ומומחים אשר יוכלו לכוון בים הידע הקיים ולנווט את השיווק שלכם למקום בו הייתם רוצים שיהיה.

השאירו פרטים לייעוץ ממומחה דיגיטלי לעסק שלך ללא עלות

דילוג לתוכן