האם כדאי לך לאחד הלוואות – ומה זה אומר בכלל?

נדמה שלרוב הישראלים יש לפחות הלוואה אחת, ורבים מתמודדים עם החזרים מצטברים בשל ריבוי הלוואות. האחת נועדה כדי לממן את הלימודים האקדמיים, האחרת את רכישת הרכב ועם הקמת העסק נדרשתם למצוא פתרון מימון נוסף. הבעיה? מדי חודש נעלמים מחשבון הבנק אלפי שקלים שנועדו לכסות את החובות – בזמן שהמינוס הולך וגדל, וההכנסה הפנויה כמעט ולא קיימת. אם כן, הכירו את הפתרון שיכול להתאים בדיוק לכם: איחוד הלוואות.

איך בעצם מאחדים הלוואות?

לצד ההלוואות השונות לבנק, ואף לגופים חיצוניים שונים, כדאי לזכור שגם כרטיס האשראי נחשב להלוואה לכל דבר, בוודאי כאשר אתם מחלקים עסקה גדולה לתשלומים קטנים. אל כל אלה אפשר להוסיף גם את המינוס, הלוואה נוספת בריבית גבוהה למדי. במצבים מהסוג הזה ניתן לקחת הלוואה אחת יחידה, גדולה יותר ומגוף אחד בלבד. המטרה הפעם היא לכסות את כל ההלוואות הקטנות, מה שיצמצם משמעותית את ההוצאה החודשית שלכם ויספק תחושה של מרחב בכל הקשור לתזרים המזומנים שלכם.

האם האפשרות הזו באמת משתלמת?

לאיחוד הלוואות יש לא מעט יתרונות. ראשית, זוהי הדרך הפשוטה ביותר לדעת בדיוק כמה אתם חייבים ולמי, מה גובה הריבית שאתם משלמים ומה ההחזר החודשי הצפוי. חוץ מזה, עם תנאים טובים תוכלו לצמצם את הריביות משמעותית, ובפרט את הריבית על המינוס. עם זאת, כדאי לבדוק מראש האם פרעון מוקדם של הלוואה כזו או אחרת כרוך בתשלום (קנס יציאה או עמלת פרעון מוקדם) והאם הריבית המוצעת על ההלוואה המאוחדת אכן אטרקטיבית יותר בהשוואה לריביות הקיימות היום. חוץ מזה, אם אתם ממילא מתקרבים למועדי הסיום של חלק מההלוואות, האם זה באמת הזמן ליטול על עצמכם התחייבות נוספת שתאריך את משך הזמן הדרוש לצמצום החובות הקיימים?

מי בכלל מציע איחוד הלוואות?

בנקים שונים עשויים להציע איחוד הלוואות, ולכן מומלץ לבדוק את האפשרות גם בבנק שלכם, וגם בבנקים חוץ בנקאיים. למעשה, גם חברות פיננסיות אחרות מציעות לא פעם פתרונות ייעודיים לאיחוד הלוואות ולסגירת המינוס, ולכן מומלץ לבחון היטב את השטח לפני שמקבלים החלטה. אם כן, סרקו את האופציות שלכם, הכירו היטב את החלופות הקיימות ולמדו את מחירו של הצעד הזה. אם איחוד הלוואות יצמצם את ההחזר החודשי שלכם ויחסוך לא מעט כסף בטווח הארוך, הרי זה משובח. רק כדאי לזכור שלצד איחוד ההלוואות מומלץ לתכנן את המהלכים הבאים שלכם, כדי למנוע מצב שבו תזדקקו שוב לפתרון מימון שיחזיר אתכם לנקודת ההתחלה.

איחוד הלוואות – חלק מתוכנית הפעולה

במקרים רבים האפשרות של איחוד הלוואות נוחה במיוחד למי שמתמודד עם התחייבויות רבות, שמעמיסות על תזרים המזומנים ומקשות על ההתנהלות היומיומית. במקרים אלה ההמלצה היא לתכנן באופן ברור ומדויק את הצעדים הבאים, לבנות תקציב מוגדר ולצמצם ככל האפשר את ההוצאות החודשיות. בתהליך רגיש וחשוב זה, איחוד הלוואות הוא מרכיב מרכזי, שכן הוא מאפשר לכם לעשות סדר בבלגן, לרכז את ההתחייבויות שלכם תחת קורת גג אחת ולהתמקד במטרה בלי לפגוע ברמת החיים שלכם. מצד שני, גם בלי מינוס גדול בבנק וחובות שנערמים בקצב מסחרר, איחוד הלוואות הוא פשוט פתרון נוח. הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר בדרך טובה להתנהל מדי חודש, בלי לתהות לאן נעלם הכסף ולקוות שאחרי כל ההתחייבויות אולי יישארו לכם כמה שקלים פנויים. הגיע הזמן לעשות סדר ולצאת לדרך חדשה, והכלי הזה הוא בוודאי אחד הכלים היעילים והטובים שעומדים היום לרשותכם.

דילוג לתוכן