כספים אבודים – גם לך

כספים אבודים – גם לך

כספים אבודים, כפי ששמם מרמז, הם כספים הנמצאים בחשבונות חיסכון שונים אך הבעלים של החשבון שכח מקיומם. אף על פי שזה נשמע הזוי לחלוטין, במיוחד במדינה כמו שלנו, שאנשים פשוט שוכחים מכספים שהם חסכו הדבר הוא למעשה די נפוץ ואיתור כספים אבודים מוביל, במקרים רבים, למציאה של סכומי כסף לא מבוטלים אשר יכולים להימשך באופן מידי או להמשיך ולחכות לך עד הפנסיה או שעת צורך. מעבר לכספים אשר נמצאים בחשבונות חיסכון ונשכחו, ישנה סבירות שישנם כספים על שמך שאין לך ידיעה לגבי הקיום שלהם, מצבים כאלו קורים לאחר מימוש צוואה או חשבונות חסכון אשר נפתחו על ידי ההורים עם הולדת הילד ונשכחו עם השנים.

היכן הכסף שלי? האם הוא אבוד?

מרבית הכספים האבודים לא הופקדו על ידי האדם עצמו אלא הופרשו אליו ממקום העבודה. למרבה הצער, שכירים רבים אינם עוקבים אחר ההפרשות שלהם ואין להם מושג כמה כסף חסכו – או היכן הכסף הזה מופקד. כאשר השכיר עובר בין מעסיקים, ההפרשות ממקום העבודה החדש יכולות להיכנס לחיסכון שונה ובמשך השנים הכספים הללו נשכחים ואובדים. כאשר מדובר בכספים אבודים, במרבית המקרים מדובר בחסכונות נשכחים, קרנות פנסיה וקופות גמל או אף קרנות השתלמות, אשר ההפקדות אליהן הופסקו במהלך השנים והן עברו מסטטוס "פעילות" ל-"לא פעילות", אך כספים אבודים יכולים להימצא גם בחשבונות בנק ישנים, חברות ביטוח ועוד.

אזהרה: הכספים האבודים שלך יכולים לשמש כפיתיון המושלם!

ההבטחה שישנם כספים רבים תחת שמם יכולה לקרוץ לאנשים רבים – וישנן מספר גורמים מפוקפקים אשר מנצלים זאת. לאחר הזדהות שקרית המציגה פעילות של חברה אשר מאתרת עבורך כספים אבודים, אותם נוכלים ינסו לקבל ממך מגוון רחב של פרטים אישיים – ומובן שגם סכומי כסף לא מבוטלים. כבר לפני שנה התריעה המועצה לצרכנות מפני חברות אשר רוצות לנצל אנשים תמימים, תוך שימוש במיזם הממשלתי להחזרת הכספים האבודים.

כספים אבודים הם למעשה כספים הרשומים על שמכם אבל אין מעקב אחריהם או לא ידעתם בכלל על קיומם

בוא תבדוק גם לך מגיע כסף

הרשם עכשיו לבדיקה ראשונית ללא עלות

כיצד בכל זאת מאתרים כספים אבודים בבטחה?

על פי נתוני משרד האוצר, הערכה היא שנכון לשנת 2019 ישנם עדיין מעל לעשרה מיליארד שקלים אשר מחכים שיגלו אותם. מכאן ניתן להבין שבעיה זו הינה נפוצה ביותר וכיום משרד האוצר מציע שתי אפשרויות פשוטות לאיתור הכספים האבודים שלך.

הר הכסף

הר הכסף הינו מנוע חיפוש ממשלתי חכם וחינמי לאיתור כספים אבודים אשר הוקם על ידי משרד האוצר כדי לסייע לאנשים לאתר ולממש את הכספים האבודים שלהם. מנוע החיפוש הזה יאפשר לך לגלות האם ישנם חשבונות בנק לא פעילים תחת שמך בעלי יתרה, ירושות שלא ידעת על קיומן, חשבונות ללא פעילות בקופות גמל וקרנות פנסיה, ביטוחי חיים וכדומה. חשוב לציין כי המערכת של הר הכסף אינה מפרטת את סכומי הכסף האבוד אלא רק מאשרת את הקיום – ואת המיקום שלו. לאחר שימוש במערכת ניתן לפנות לגופים המנהלים את הכסף כדי להבין באילו סכומים מדובר וכיצד ניתן למשוך אותם.

המסלקה הפנסיונית

בניגוד להר הכסף, המסלקה הפנסיונית מאפשרת לך לקבל את כל המידע בנוגע לכספים האבודים שלך, כולל סוגי החשבונות שבהם הם נמצאים והסכומים שלהם, אך מנוע חיפוש זה מצריך הרשמה ותשלום דמי מנוי. לאחר ההרשמה, המסלקה הפנסיונית מעבירה בקשה תחת שמך לכלל הגופים הרלוונטיים הפעילים בארץ, אשר מחויבים על פי חוק להחזיר לך תשובה בתוך תקופת זמן של כמה ימי עסקים.

דילוג לתוכן