כפל ביטוחי בתיק הביטוח

כפל ביטוחי בתיק הביטוח

3.5 מיליארד ש"ח בשנה לכלל הציבור בישראל משולם ללא צורך ככפל ביטוחי מיותר

מדובר בתופעה נפוצה, הגובה מחירים כספיים בלתי מבוטלים מידי מבוטחים רבים בישראל שהיו יכולים להיחסך עם מעט ערנות. במידה ונשכיל לפקוח עין ולבחון את מערך פוליסות הביטוח שלנו לעתים קרובות, בעיקר לאחר שינויים והתאמות חדשות בביטוחים שלנו עקב שינויים באורח החיים, יוכל להיחסך מאיתנו הנטל המטריד של כפל ביטוחי. כפל ביטוחי מתרחש כאשר אנו רוכשים שתי פוליסות חופפות, המכסות את אותו תחום ביטוחי ולמעשה משלמים פרמיה פעמיים על אותו השירות.

מהי משמעות קיומו של כפל ביטוחי?

כאמור, כאשר ישנם מספר כיסויים על אותו מקרה ביטוחי – אנו למעשה משלמים פעמיים על אותו השירות. כאשר אנו רוכשים פוליסת ביטוח, נקבעים דמי הפרמיה המשולמים מדי חודש לחברת הביטוח. במידה וחל האירוע בגינו אנו זכאים לתשלום פיצויים, נגיש תביעה לחברת הביטוח. עם זאת, אנו זכאים להגיש תביעה אחת בלבד בגין כל אירוע ביטוחי. כאשר תתקבל התביעה, נקבל אך ורק תשלום אחד במסגרת אחד הכיסויים, אפילו אם ישנו כיסוי בחברת ביטוח אחרת. מכאן שהפיצויים תמיד יהיו עבור שירות אחד, לא משנה על כמה כיסויים נשלם את הפרמיה. קל לגזור מכך שמדובר בבזבוז פושע שניתן למנוע במידה ונישאר עם אצבע על הדופק.

ישנם כמובן מקרים שבמסגרתם מנסים סוכני מכירות ממולחים וחסרי יושר למכור באופן אגרסיבי פוליסות ביטוח אשר כבר נמצאות ברשותו של המבוטח – ולמעשה מטעות אותו להאמין שהוא רוכש ביטוח חדש. מדובר בעבירה שבגינה יישלל רישיון סוכני הביטוח. עם זאת, כפל ביטוחי לרוב מתרחש בהיסח הדעת או מתוך אי היכרות עם התיק הביטוחי.

ברוב המקרים, המבוטח כלל אינו יודע אילו כיסויים כבר עומדים לרשותו מול חברות הביטוח ולכן הוא עשוי לרכוש את אותו הביטוח פעמיים. כמו כן, ישנם רבים המאמינים כי ככמות הפוליסות כך יהיה גודל הפיצויים וההחזרים ביום פקודה. כאמור, הדבר אינו עומד בקנה אחד עם המציאות ומבוטחים רבים מוצאים עצמם עומדים מול שוקת שבורה ברגע האמת ונוכחים לדעת כי שילמו הון עתק, המסתכם בכ-3.5 מיליארד ₪ בשנה לכלל הציבור בישראל, ללא כל צורך.

הידעת ? גם לך מגיע כסף בחזרה !!

התופעה מתרחשת במגוון תחומי ביטוח

כפל ביטוחי אינו פוסח על אף תחום מעולמות הביטוח. עם זאת, אנו רואים את התופעה מתרחשת באופן בולט במיוחד בביטוחי הבריאות לסוגיהם ובביטוח החיים. ישנם אירועים רבים בחיים בהם אנו עשויים למצוא את עצמנו רוכשים את אותה הפוליסה פעמיים מבלי אפילו להבין זאת.

  • רכישת ביטוח סיעודי מחברת ביטוח פרטית ובנוסף לכך דרך הביטוח המשלים של קופות החולים.
  • רכישת ביטוח חיים נוסף בעת חתימה על משכנתא, כאשר המבוטח שוכח כי כבר ישנו ביטוח חיים בתוקף.
  • ביטוחי בריאות מקיפים שאנו מקבלים ממקום העבודה בעת שכבר יש לנו ביטוח משלים לכל המשפחה דרך קופת החולים.

ערנות וידע הם התרופה

על מנת להתמודד עם התופעה ולהימנע ממנה מבעוד מועד, חשוב להישאר ערניים ולהיות מודעים למתרחש בתיק הביטוחי שלנו. ישנן כמה דרכים לעשות זאת:

  • בדיקת התיק הביטוחי – ניתן תמיד להיכנס אל אתר חברת הביטוח ולבחון את התיק הביטוחי שלך על ידי הנפקת שם משתמש וסיסמה. גם בטלפון יוכל צוות שירות הלקוחות לעבור איתך על התיק ולבחון על מה אנו משלמים פעמיים ללא צורך.
  • "הר הביטוח" מטעם משרד האוצר – האתר החדש שנוצר בדיוק למטרות אלו, מאפשר לך לקבל מידע רב ערך על פוליסות הביטוח השונות שלך וללמוד האם קיים כפל.
  • בין אם מדובר בפוליסת ביטוח חיים הנרכשת באופן פרטי,  דרך מקום העבודה או כמרכיב בתכנית החיסכון, בדיקה יסודית ע"י גוף המתמחה בבדיקת תיקי ביטוח, מובילה, בעיקר היום, מאז רפורמת האוצר, לאפשרות הוזלה חודשית משמעותית ולחסכון של עשרות ואף מאות אלפי שקלים לאורך תקופת הביטוח

בסופו של דבר, אפוא, הדבר היעיל ביותר שניתן לעשות לטווח הארוך הוא לדאוג שיעמוד לצידך סוכן ביטוח מקצועי ומנוסה, הבקיא בתחומי הביטוח השונים ויעמוד תמיד על המשמר כדי להבטיח שתשלומיך לחברות הביטוח ימצו את המיטב בפרמיות הנמוכות ביותר עם ההחזרים המשתלמים ביותר. במידה ויימצא כפל ביטוחי, יוכל סוכן הביטוח לסייע לך למכור מחדש את הפוליסה ולזכות להחזרים בגין הפרמיות ששולמו לחינם.

הידעת ? גם לך מגיע כסף בחזרה !!

בדוק הוזלה של עלות הביטוח שלך - ללא שום התחייבות

רוצים לדעת האם גם אתם משלמים סכומי כסף גדולים לחינם?

הרשם עכשיו לבדיקה ראשונית

דילוג לתוכן