מרכז הרמוניה B-FRIEND

"כל הטיפולים והמוצרים שאני יוצרת נועדו לסייע להורים, מורים ואנשי חינוך לתקשר באופן בטוח ואמפטי כדרך חיים בתקופת משבר ומלחמה בפרט"

 אומרת רבקה אלקובי, דוקטורנטית באוניברסיטת בן גוריון, פסיכותרפיסטית מומחית, יזמית ומייסדת מרכז הרמוניה בנתיבות. המשחקים החברתיים רגשיים והמרחבים הדיגיטליים שפיתחתי כולם נועדו בכדי לבנות חוסן ולשנות את תפיסת המציאות הפנימית של הילד והמבוגר.

אחד האתגרים שאנו מתמודדים עימם ישראלים וכתושבי העוטף זה הסבבים הבלתי נגמרים של לחימה בלתי פוסקת על הבית. מתוך כך זיהינו את הצורך במענה רגשי-חברתי ובניית חוסן מתמיד גם בזמני שגרה. פיתחנו שיטה ייחודית לטיפול ומענה רגשי חברתי היא תומכת בגישות התנהגותיות, ופסיכולוגיה חיובית. לכן המיזם שלנו נקרא B-FRIEND. לקחנו על עצמנו לפתח משחקים, ערכות למידה סביבות דיגיטליות וסדנאות. כל מוצר שאנו מפתחים נותן מענה למיומנויות רגשיות-חברתיות באופן חוויתי ומאפשר אימון עצמי וחברתי בקבוצה או באופן פרטני אנו נותנים מענה מותאם לבתי ספר, הורים וילדים רבים.

בתקופה זו ראינו את הצורך הרב של מענה ממוקד לחרדה ולכל האתגרים אותם עוברים הילדים ובפרט ילדי הדרום והצפון יצאנו בפרויקט ייחודי של "כיפת ברזל ללב".  

בימים של משבר והנפש כואבת. לעיתים נותרים ללא מילים. הילדים מתקשים לשוחח על הכאב, הקושי והתקווה. לכן דווקא בימים אלו יצרנו  ערכות "כיפת ברזל ללב"  ייחודיות המעוררת שיח, מודעות ותקווה. הרקמה האנושית בנויה מיחסים אנושיים ומאהבה אנושית והחלק הזה נפגע באירוע הקשה הזה. באמצעות הערכות  נקדם את החוסן ונעבד את הסיפור האנושי לנרטיב חיובי.  

ערכות אלו נועדו להתמודדות עם משברים, ומצבי חירום לחץ ולהוביל את המשתמש לתפיסה מיטיבה יותר של האתגר. הן נועדו לשימוש קבוצתי או פרטני-אישי, באמצעותם הילדים והמבוגרים יכולים לספר על רגשותיהם ולפרוץ את המחסומים והחרדות המתעוררים במצבים אלו. הילדים והמבוגרים יבינו שאפשר לחיות עם המורכבות ואפשר גם להתמודד עם המסע. השבוע קיבלו את הערכות ילדי הקיבוצים באילת וזה היה אירוע מרגש ונוגע ללב, לראות איך הלב הפצוע והשותת דם נפתח, ילדים משתפים את חבריהם ואת הסביבה שלהם ממקום בטוח ומוגן. "ערכות כיפת ברזל ללב" מאפשרות ונותנות מקום לשיח מכוון ומוגן והכי חשוב מחברות למקורות החוסן של הילדים והמבוגרים! בימים אלו אנו מתארגנים למאה חמישים ערכות לילדי קיבוץ נחל עוז.
אנו מכינים את הערכות לכל הקיבוצים וכדי שנצליח צריכים אתכם! אתם יכולים לרכוש ערכות והן יגיעו ישירות לילדי העוטף..

השבוע היינו באילת הילדים וההורים קיבלו את הערכות בהתרגשות רבה. וככה בסדנא ובמפגש שהיה לנו פרשנו את הקלפים ואחת הילדות גאיה(שם בדוי) בת 7 בחרה את הקלף "אני בוחרת ביונה שתביא עימה בשורה טובה" ושיתפה שהיא רוצה שהחבר הטוב שלה שהוא בעזה חטוף יחזור במהרה. ואימה נכחה במפגש שיתפה שזו הפעם הראשונה שהיא משוחחת ומשתפת. באחד המפגשים האישיים שלי עם שורד בוגר הוא התבונן על הקלפים ובחר קלף שמסמל עבורו את היום הזה "שארגיש חופשי ואוכל לטוס לחו"ל ולהיות משוחרר" הקלף עורר בו את התקווה והחיבור לחיים.
במהלך הסדנאות והמפגשים שלנו אנו מאפשרים שיח רגשי ונטילציה מודעת ומוחזקת המתנהלת בקבוצה אשר הופכת להיות מרחב מכיל ועוטף. אחת הדרכים להתמודד עם המצב היא להיות בשיח ותהליך מתמיד של קשיבות ולכן יצרנו סדנאות מותאמות עם ערכות "כיפת ברזל" שיוכלו ליצור משמעות ותובנה על המצב. משאבי חוסן נבנים בתהליך מובנה משולב אלמנטים אומנותיים. הסדנאות מבססות את השיח וממקמות אותו במרחב הבטוח תוך העמקת התובנות של המשתתפים על אף המצוקה והאתגר.

השליחות שלי: "כל הטיפולים והמוצרים שאני יוצרת נועדו לגרום להורים, למורים ולאנשי חינוך להרגיש בטוחים סביב התקשורת עם הילדים והתלמידים. לייצר מגע הורי, חינוכי בטוח באמצעות תקשורת מודעת ואמפטית. ישנה יכולת לעשות זאת, ידע מפחית חרדה ומאפשר נגישות, והשליחות שלי היא להנגיש את הידע הזה באמצעות מוצרים המותאמים לכולם. אני רואה איזה שינוי עצום זה מחולל הן אצל ההורים והן אצל הילדים".
התקווה והחלום שכל בית וילד בישראל יוכל ליהנות מהמשחקים הרגשיים שלנו מתוך כך יתאמנו לשיח מתוך מוגנות, מודעות ויוכלו להרגיש בטוחים ומוגנים. "הבית זה המקום בו האדם מרגיש מובן ומוכל" וכדי להגיע לכך צריך ליצור זאת ולהיות מודע לכך. המשחקים החברתיים שלנו והמרחב הדיגיטלי B-FRIEND מאפשרים להגיע לכך.
בתקופה זו בפרט אנו ממליצים לכם להתנסות, לגלות ולקחת חלק!

——–

ליצירת קשר:
דורית – 054-9642555 
במייל: bfriendpniyot@gmail.com
אתר שלנו: course.harmonya.co.il

פייסבוק: https://www.facebook.com/www.harmonya.co.il?locale=he_IL

דילוג לתוכן