מצב כלכלי ומשפחתי בצל המלחמה

את השעה 06:30 בבוקר יום שבת השבעה באוקטובר 2023 אף אחד מאיתנו לא ישכח לעולם. בשנייה אחת הצליל הנוראי של אזעקה עולה ויורדת הקפיץ מיליוני ישראלים בבהלה, ומאז שום דבר כבר אינו אותו הדבר. המראות והקולות לא עוזבים, הם זעזעו את נפשם של רבים וטלטלו את החברה הישראלית כולה. כמעט שנה לאחר פרוץ הקרבות והחיים לא חזרו למסלולם הרגיל. בחינה מעמיקה של המצב מגלה סיפור קורע לב של אנשים ומשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית קשה ביותר, והמספרים לא משאירים מקום לספק אודות המשבר.

זעזוע חברתי וכלכלי

מתחילת המלחמה כ-46,000 עסקים נסגרו. לפי ההערכות המספר עשוי לעלות ל-60,000 עד סוף השנה. 77% מתוך העסקים שנסגרו הם עסקים קטנים המהווים את עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. הסיבות למספרים הבלתי נתפסים הללו מגוונות, ובעיקר מדובר בשני סוגי אוכלוסיות שנפגעו יותר מכל. מצד אחד מדובר בעשרות אלפי חיילי מילואים, בעלי עסקים ושכירים נקראו להילחם בעזה ובגבול הצפון במשך חודשים ארוכים, חלקם אף התנדבו לעשות זאת, גם במחיר של להשאיר מאחור את המשפחה, מקומות עבודה ועסקים פרטיים. בסופו של דבר העזיבה הזו גבתה מחיר יקר.

עסקים רבים נאלצו לצמצם את פעילותם או שבקו חיים. מעסיקים נתקלו בקושי עצום בניהול עסקיהם בשל המחסור בכוח אדם וירידה חדה בביקוש למוצרים ושירותים. כתוצאה מכך נוצר לו גל פיטורים רחב שהותיר אלפי אנשים מחוסרי עבודה. בנוסף, מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל כ-250,000 תושבים בישראל נאלצו לעזוב את בתיהם ולהתפנות למקומות אחרים, כגון בתי מלון או בתים זמניים. הפינוי הזה כולל תושבים מדרום ומצפון הארץ. מעבר לחוסר היציבות הרגשית כתוצאה מכך שאנשים נותרו ללא קורת גג, רבים מהם גם הפסיקו לעבוד, ובמשך חודשים ארוכים הם נאלצים להסתדר עם מעט מאוד אמצעים, ובחוסר ידיעה מה יקרה בעתיד.

חיילי מילואים רבים והתושבים המפונים נשארו ללא הכנסות וללא מקורות תמיכה יציבים. למרות הבטחות של המדינה לסייע להם, מבחינת רבים מדובר במאבק יום-יומי כאשר הם צריכים לממן את צרכיהם הבסיסיים, כמו מזון וביגוד, וחלקם נאלצים להסתמך על תרומות וסיוע מחברים ובני משפחה, תוך כדי שהחובות ממשיכים לתפוח.

מצב כלכלי ומשפחתי סבוך? יש פתרון

השאירו פרטים ומשרד עו"ד כפיר לולו יעשה הכל כדי לסייע לכם לצאת לדרך חדשה

למרות הקושי הרב לא הכל אבוד

למרות כל הקשיים, חשוב לזכור שלא צריך למהר ולהרים ידיים. לא הכל אבוד ויש מה לעשות גם בשעה קשה זו, בלי לחכות לעזרה של המדינה. אחת האפשרויות המרכזיות היא לפנות לעורך דין המתמחה בטיפול בחובות כבדים ובפשיטות רגל.

עורך דין מיומן ומנוסה יכול לסייע לכם להבין את מצבכם המשפטי והפיננסי, לבנות תוכנית פעולה מותאמת אישית, ולסייע בהסדרים מול הבנקים, נושים והוצאה לפועל. באמצעות ליווי מקצועי נכון, ניתן לבצע שינוי לטובה ולהשיג אוויר לנשימה עד למעבר לשלב הבא. מדובר בהסדר פיננסי שישפר את מצבכם הכלכלי כאן ועכשיו. לדוגמה, עורך דין מוביל לענייני חדלות פירעון ומומחה בניהול מו"מ והליך משפטי, יכול לסייע ולבנות עבורכם אסטרטגיה משפטית מותאמת אישית שתתמקד בהליך של מחיקת חובות, דבר שיפחית באופן משמעותי את כובד המצוקה הכלכלית. בנוסף, עורך דין יכול ללוות אתכם בהליך של הסדר חוב מול נושים נוספים, ועו"ד המנוסה בניהול משא ומתן יידע על אילו "כפתורים" כדאי ללחוץ ואיך להציג את מצבכם הנוכחי, כדי להגיע הסכמה עם הנושים על הפחתה משמעותית של גובה החוב.

השלכות הלחץ הכלכלי על מערכות יחסים

סיר הלחץ הכלכלי רק מעצים את הקושי בשמירה על מערכת יחסים תקינה בקרב משפחות שפונו לבתי מלון ואיבדו את המעטפת של הסביבה הביתית, והוא יוצר מתח רב בין זוגות רבים. הלחץ הנפשי של איבוד הבית, ההתמודדות עם חובות כבדים והצורך לספק יציבות לילדים בתנאים בלתי יציבים, גורמים לעומס רגשי גדול. ישנו חשש כי השילוב של כל הגורמים הללו יחד יובילו תוך פרק זמן קצר לפתיחה של הליכי גירושין רבים. במצבים כאלה, סיוע מקצועי של עורך דין המטפל בענייני חובות יחד עם שירותי גישור וגירושין, יכול להיות קריטי. לא רק עבור שיקום כלכלי אלא גם לשמירה על הקן המשפחתי ולהפחתת המתחים. אין ספק כי המצב הנוכחי הוא מאתגר במיוחד, אך בעזרת ייעוץ וליווי מקצועי ניתן למצוא פתרונות ולהתחיל לבנות דרך חדשה גם במציאות הקשה. פנייה לעורך דין המתמחה בתחום יכולה להיות הצעד הראשון לקראת שיפור מצבכם הכלכלי והשגת יציבות פיננסית גם תוך כדי ימי המלחמה.

במידה ואתם אנשי מילואים או משפחות של מפונים, שכירים ועצמאיים שנפגעו כלכלית בעקבות מלחמת חרבות ברזל, לחצו על הקישור הבא, השאירו פרטים למען קבלת ייעוץ ראשוני מצד עו"ד כפיר לולו, הבעלים של משרד מוביל המעניק שירותים עבור חובות, חדלות פירעון ומחיקת חובות, יחד עם שירותי גישור וגירושין גם בתחום עו"ד משפחה.

מחיקה והסדרה של חובות באלפי ומיליוני שקלים (!)

עו"ד כפיר לולו שימש בעברו כרכז בכיר בהוצאה לפועל  במסלול מזונות, וכיום הוא מכהן כסגן יו"ר  וועדת הוצאה לפועל במחוז מרכז בלשכת עורכי הדין בישראל. משרד עו"ד כפיר לולו מוביל בתחומי חדלות פירעון, מוביל למחיקה והסדרה של חובות באלפי ומיליוני שקלים (!) בד בבד עם שירותי משפט בתחום המשפחה, לרבות הליכי גישור וגירושין. אם אתם זקוקים לסיוע משפטי, ייעוץ או בכל עניין אחר בתחומים הנ"ל, השאירו פרטים ומשרד עו"ד כפיר לולו יעשה הכל כדי לסייע לכם לצאת לדרך חדשה.

השאירו פרטים ומשרד עו"ד כפיר לולו יעשה הכל כדי לסייע לכם לצאת לדרך חדשה

דילוג לתוכן