הלוואת בלון – למי זה מתאים באמת?

מאת:שרית קרישפין

את ההלוואה הזו הבנקים לא ממהרים להציע, אבל האמת היא שבמקרים רבים מדובר באחד הפתרונות הנוחים והיעילים ביותר. למעשה, מי שמצפה לסכום כסף שצפוי להיכנס לחשבון הבנק שלו בעתיד הנראה לעין, למשל בעקבות ירושה, מכירת נכס או קרן השתלמות שעומדת להשתחרר, הלוואת בלון יכולה להתאים לו יותר מפתרונות מימון אחרים. אז מה זה אומר בעצם, ולמי זה יכול להתאים?

משלמים את הריבית עכשיו – ואת ההלוואה אחר כך

נניח שאתם מתכננים לקנות רכב, לשפץ את הבית או להקים עסק. בכל אחד מהמצבים הללו אתם זקוקים לסכום כסף משמעותי, ולרובנו, אם נודה באמת, אין כסף עודף בחשבון העו"ש. מצד שני, אם לאחר מכירת הרכב תקבל צ'ק שיכסה את ההלוואה הדרושה, או אם הירושה של סבתא עומדת להיכנס לחשבון הבנק בתקופה הקרובה, אפשר להימנע מהלוואה גדולה לזמן ממושך שגם תנגוס בתזרים המזומנים החודשי. הלוואת בלון היא פתרון אידאלי למצבים מהסוג הזה, משום שהיא מאפשרת ללווה לקבוע את מועד הפרעון של ההלוואה, ועד שיגיע המועד תשולם הריבית בלבד. אין ספק שעבור הלווים מדובר בבשורה של ממש, גם אם הבנקים מעדיפים להציע פתרונות מימון אחרים, כאלה שמניבים לבנק רווחים קצת יותר גדולים.

מנצלים את הכסף – עוד לפני שהגיע

הלוואת בלון משמשת לרוב בעת רכישת דירה וקבלת משכנתא, אבל אין ספק שמדובר בכלי מצוין שיכול לספק מענה איכותי גם במקרים רבים אחרים. לצורך הדוגמה, מי שמתכנן לרכוש רכב חדש ויש לו רק חלק מהסכום הדרוש להשלמת הרכישה, יוכל להשתמש בהון העצמי כדי לממן את הרכב. שאר הסכום יתקבל באמצעות הלוואת בלון לשלוש שנים, שבסופן יימכר הרכב, וכך ניתן יהיה לפרוע את ההלוואה שניתנה. במילים אחרות, גם אם הכסף עדיין לא אצלכם, וגם אם מדובר בעסקה עתידית שתושלם רק בעוד כמה שנים, הלוואת בלון יכולה להיות אידאלית עבורכם.

יוצאים לחופש ומשלמים בעוד שנה

נניח שקרן ההשתלמות שלכם צפויה להשתחרר בעוד שנה, אבל את החופשה המשפחתית אתם משתוקקים לתכנן כבר עכשיו. אולי חיכיתם לה לאורך כל תקופת הקורונה, ואולי מדובר במועד מיוחד – יום נישואין עגול או טיול בר מצווה חגיגי. כך או כך, אתם יכולים לצאת כבר עכשיו לנופש משפחתי מפנק על חשבון הקרן שעדיין איננה נזילה. איך עושים את זה? לוקחים הלוואת בלון, משלמים את הריבית ופורעים את ההלוואה בעוד שנה, כשהכספים מהקרן יגיעו אל חשבון הבנק. בקיצור, אתם ממש לא חייבים לדחות את ההחלטות הפיננסיות שלכם, והפתרון הזה יכול להתאים לכם במיוחד.

במקום לחכות לכסף שיגיע – נהנים כבר עכשיו

כפי שאתם בוודאי מבינים, הרעיון שעומד מאחורי הלוואת בלון הוא פשוט ופרקטי. במקום לקחת הלוואה גדולה, לפרוס אותה על פני חמש שנים ולשלם מאות ואף אלפי שקלים בכל חודש, תוכלו לקחת הלוואת בלון ולהקל על עצמכם משמעותית. חשוב לציין שלא מדובר בהכרח בפתרון זול יותר, ובהחלט כדאי להשוות את תנאי ההלוואות השונות שמוצעות לכם, אבל זהו בהחלט כלי נוח. כך אתם משלמים הרבה פחות מדי חודש, ונהנים היום מכסף שאמור להגיע אליכם בעוד שנה, שלוש או חמש. יכול להיות שתממשו את הנכס שבבעלותכם, תקבלו מתנה גדולה מההורים או תקבלו צ'ק גדול בעקבות האקזיט המתוכנן – מה שבטוח זה שהדרך הזו מאפשרת לכם להתחיל ליהנות כבר היום. ביננו, למי באמת יש סבלנות לחכות עד ליום שבו הכסף יגיע?

דילוג לתוכן