איך מקבלים תעודת זהות בנקאית?

מאת:שרית קרישפין

תעודת זהות בנקאית יכלול פירוט של הנכסים, ההתחייבויות והפעילות השוטפת של שלכם, כולל ריביות על פיקדונות, חסכונות ומינוס בעו"ש בכל הבנקים. המטרה העיקרית: לסייע ללקוחות להתנהל נכון מבחינה פיננסת לתת תמונה שקופה על מצבכם בחשבונות בנק ובהתנהלות שלכם במשך השנים בבנקים.

למה יש תעודת זהות בנקאית ?

במוקד הרפורמה להצגה ושקיפות – שנועדה לפשט את המעבר בין הבנקים השונים – ניצבת הקמה של מערכת בנקאית מתקדמת משותפת, שתאפשר להנגיש את הופצייה ללקוחות של בנקים מהבנק הישן שלהם לבנק החדש במהירות ויעילות. מי שיישא באחריות להשלמת ההיבטים השונים הנוגעים למעבר יהיה הבנק החדש שאליו יעבור הלקוח, וכל שעל הלקוח יהיה לעשות הוא רק להחליט לאיזה בנק לעבור ומתי.

לתעודת הזהות הבנקאית 2 דוחות:

דוח מקוצר, המציג את עיקרי הנתונים
דו"ח מפורט שמעמיק בכמות הנתונים והמידע.
לקוחות המצורפים לשירות אחד הבנקים באינטרנט יוכלו לצפות בת"ז בנקאית בחשבונם שבאתר הבנק. לקוחות שאינם מחוברים לשירות זה, יקבלו את הדוח המקוצר בדואר ויכולים להזמין את הדו"ח המורחב בסניפים או בטלפון.קריאת הדו"ח והבנת המידע בו עשויים לסייע לכם לקבל נתונים אודות חשבונכם ומענה לשאלות בכך תעשו את הצעד הראשון שעשוי לסייע להתנהלות פיננסית נבונה.הדו"ח מופק מדי שנה בסוף פברואר וכולל מידע לגבי השנה הקלנדרית שחלפה.אם יש לכם יותר מחשבון ראשי אחד – יופק לכם דו"ח נפרד לכל חשבון ראשי.



ההנחייה הכללית ברפורמה שמקדם בנק ישראל  כל הבנקים חייבים לפעול לפיהן הן:

השגת תעודת זהות בנקאית דרך אתר הבנק או אפליקציות שלו: לקוח שמנהל חשבון בנק באינטרנט יכול להכנס לחשבון שלו ולהפיק מתוכו את דוח תעודת זהות בנקאית מקוצר עדכני ומפורט.
 הבנקים מחוייבים לפרט   באתר האינטרנט שלהם הנחיות להצגת דוח תעודת זהות בנקאית.
קבלת דוח תעודת זהות בנקאית מקוצר וארוך בתיבת דואר : לקוח שאינו מנהל חשבון בנק באינטרנט יקבל את דוח תעודת זהות בנקאית המקוצר בדואר. כאן יש שונות בין הבנקים. חלק מהבנקים שולחים בדואר גם את הדוח המפורט, וחלק מבקשים מהלקוח שיבוא לסניף כדי לקבל תעודת זהות בנקאית מפורטת. חלק מהבנקים שולחים את הדוח המקוצר גם ללקוחות המנהלים חשבון בנק באינטרנט.
התייחסו ברצינות למידע בתעודת הזהות הבנקאית ואל תדפדפו הלאה.
יש בה מידע חשוב לצורך בדיקת ההתנהלות הכספית שלכם.

תעודת הזהות הבנקאית הכדור בידיים שלכם

הכנו רשימת בנקים מובילים בישראל עם הקישור וההסבר שיצרו הבנקים השונים עבור לקוחותיהם המתעניינים איך להוציא את תעודת הזהות הבנקאית שלהם מחשבון הבנק באינטרנט:

בנק ישראל

לינק לבנק ישראל בדוח השנתי תקבלו תמונת מצב של חשבונכם של השנה שחלפה. מוצגים בו נתונים אודות הנכסים וההתחייבויות שלכם, נתונים על פעילותכם השוטפת בחשבון ועל עלויות ניהול החשבון. 
תעודת זהות בנקאית בבנק ישראל>>

בנק הפועלים 

לינק בנק הפועלים המציין כי ניתן להפיק תעודת זהות בנקאית מפורטת ומקוצרת דרך חשבון הבנק באתר האינטרנט. מי שאינו מנהל חשבון בנק דרך האינטרנט יקבל בדואר את הדוח המקוצר, ויכול לבקש את הדוח המפורט בסניף הבנק 
תעודת זהות בנקאית בבנק הפועלים>>

בנק לאומי

כמו תעודת הזהות הרגילה, כך גם תעודת הזהות הבנקאית מציגה בקצרה את פרטי החשבון שלך בלאומי ומספקת לך מידע בכל היבט של הפעילות הבנקאית שלך בכל אחת מ -3 השנים האחרונות.
תעודת זהות בנקאית בבנק לאומי>>

בנק טפחות

מידי שנה מפרסם הבנק תעודת זהות בנקאית, הכוללת מידע על יתרות הנכסים וההתחייבויות של הלקוחות במהלך השנה החולפת
המידע כולל פירוט ההכנסות וההוצאות וריכוז הפעילות השוטפת בחשבון.
המידע נועד לאפשר ללקוח לעקוב אחר הפעילות בחשבון ולהשוות בין מוצרים בנקאיים שונים.

תעודת זהות בנקאית בבנק טפחות>>

בנק דיסקונט

לינק לבנק דיסקונט לקבלת דו"ח תקופתי, המציג מידע אודות כלל הנכסים, ההתחייבויות והפעילות השוטפת בחשבונכם. 

תעודת זהות בנקאית בבנק דיסקונט>>

בנק ירושלים

תעודת זהות בנקאית מורכבת משני דוחות המסכמים את פעילותך השוטפת בחשבון במהלך השנה הקודמת ונכונים ליום 31.12 של אותה שנה.

תעודת זהות בנקאית בבנק ירושלים>>

בנק הבינלאומי

לינק לתעודת זהות בנקאית של בנק הבילאומי ואוצר החייל אפשרי לבקש מהבנק את פעילותך השוטפת בחשבון במהלך השנה הקודמת ונכונים ליום 31.12 של אותה שנה.

תעודת זהות בנקאית בבנק הבינלאומי>>

התמקדו בדו"ח תעודת זהות בנקאית 

  תעודת זהות בנקאית אינה מכילה דירוג אשראי מלא, אך היא מציעה דרך קלה ופשוטה יחסית להצגת מצבכם בבנקים ובמחיובות הפיננסים שלכם , והיא מלווה בשלל מדריכים והסברים שיצר בנק ישראל כדי להקל על הציבור בהבנתה.

התעמקות ובחינה מדוקדקת של  תעודת זהות בנקאית יכולה להקל עליכם בבחירת תוכניות חיסכון טובות יותר, מסלולי עמלות מתאימים, תזכורת מתי משתחררים חסכונות והבנה באיזה חודשים ההוצאות החודשיות שלכם גדלות וכך לאפשר תכנון עתידי טוב יותר לקראת חודשים אלה. התעמקו ונצלו אותה לטובתכם, גם אם אין בכוונתכם לעבור לבנק אחר.

דילוג לתוכן