למה מומלץ לשקם מבנים?

שיקום מבנים הוא הליך בו משפרים את המבנה הקיים מן היסוד. שלא כמו שיפוץ, אשר עוסק בצד האסתטי של המבנה ולא מתייחס אל היסודות שלו, במקרה של שיקום יתבצעו פעולות אשר מטרתן היא, בין היתר, לתקן נזקים שנוצרו עם הזמן ולהחזיר למבנה את השימושיות שלו – תוך כדי ביצוע השיפוץ שיקנה למבנה את המאפיינים הנדרשים.

למה מומלץ לשקם מבנים?

לאורך השנים המבנה יכול להינזק. יכולים להיווצר סדקים, רטיבות עלולה לפגוע בקירות ואפילו העמודים יכולים להיות פגועים. כל זה קורה בשל סיבות רבות ולעתים ללא כל סיבה נראית לעין אלא רק בשל הזמן שעבר. עם זאת, עלייך לדעת כי ניתן לשקם את המבנה ולשפר את העוצמה שלו בכמה מובנים:

  • בטיחות – בראש ובראשונה מומלץ לדאוג לבטיחות של המבנה ושל האנשים בסביבה. תהליך השיקום כולל בחינת המצב הנוכחי של המבנה וזיהוי מפגעים שונים. גם אם ברגע זה המבנה נראה בטוח, יכול להיות שישנן פגיעות שבחודשים או בשנים הקרובות יהוו סכנה.
  • מניעת הידרדרות – סדקים, רטיבות ותופעות נוספות יכולות להידרדר. המצב הנוכחי יכול להיראות בסדר, אך אם כבר ראית סדק או אם יש לך ספק אם המבנה אכן נמצא במצבו האופטימלי, זה הזמן ליצור קשר ולבדוק אם יש צורך בשיקום או לא.
  • העלאת ערך הנכס – שיקום מבנים מעלה את הערך של הנכס בפני הקונים העתידיים. השיקום גם משפר את הנראות והבטיחות אך הוא גם מצביע על כך שדאגת לנכס והקפדת שיהיה במצבו הטוב ביותר.

שיקום המבנה הקיים

ישנם מצבים בהם מומלץ לטפל במבנה הקיים ואז ניתן להפעיל שיקול דעת ולשלב גם בנייה של מרפסת שמש. למעשה מדובר ב"ניצול" פעולה אחת לטובת שדרוג של המקום. בסיום הבדיקה המקיפה של המבנה אפשר יהיה להבין מה המצב שלו וכיצד לבצע את השיקום.

בתכנון אפשר להכניס גם את הפן של השיפוץ כולל הוספת מרפסות שמש. למעשה, מומלץ לנצל את הצוות שנמצא בשטח ואת תקופת אי הנעימות כדי להרוויח מהתהליך.

בניית מרפסות שמש

בניית מרפסות שמש מגדילה את מרחב המחייה, משבחת את המבנה ובתכנון נכון היא תוביל גם למבנה אסתטי יותר. כבר בהתייעצות הראשונית עם החברה ניתן לבקש לשמוע פרטים על התהליך וכיצד המבנה יוכל להיראות בסיומו.

חשוב לדעת כי על מנת לצאת לתהליך של הוספת מרפסות ייתכן ויהיה צורך באישורים מיוחדים. חברה מקצועית תפעל להוציא את כל האישורים הללו עבורך ולא תטריח אותך בריצה אחר גורמים שונים.

מה צריכה לכלול הצעה עבור שיקום ובניית מרפסות שמש

קבלת הצעה מסודרת עבור העבודה צריכה לכלול את כל הפרטים הבאים:

  • פרטים כלליים – על ההצעה ללכת מהכלל אל הפרט. עלייך להבין מה ההצעה כוללת ולשאול כל שאלה.
  • פרטים טכניים ספציפיים – חשוב מאד שההצעה תכלול את כל הפרטים כולל לוחות זמנים, אופן העבודה, גודל המרפסת ועוד.
  • קבלת היתרים מהעירייה – על החברה לגשת אל העירייה או אל הרשות ולהוציא את ההיתרים השונים הנדרשים לצורך ביצוע העבודה.
  • פרטי אנשי הקשר – החברה צריכה להעמיד לרשותך את איש הקשר הזמין ביותר עבורך.
  • אם ברצונך לבצע בניה ושיפוץ מרפסת שמש – עם צוות מקצועי ואכפתי. זה הזמן שלך ליצור קשר ולשמוע כיצד נוכל לשדרג את המבנה שלך ולשפר את איכות החיים שלך.
דילוג לתוכן