תפריט דיאטה חינם

הדיאטה שמותר בה הכל!

כששואלים מה הכי חשוב בדיאטות – התשובה שלי היא חד משמעית: דיאטה שתוכל ליישם ולשמור עליה לאורך זמן. כשאתה צעיר, ברוב המקרים אתה לא חושב על דיאטה, לא על תפריט דיאטה מאוזנת, לא דיאטה קטוגנית ולא דיאטה אחרת. אבל כשמתבגרים, הרבה פעמים עולה הצורך בשמירה על אורח חיים בריא, תפריט דיאטה מאוזן ולעיתים הורדת משקל. בנוסף למדדים בדם, שאינם כמו שבצעירותכם ועולים ככל שאתם משמינים, גם חילוף החומרים לא כמו שהיה. הצורך בתפריט דיאטה מאוזנת עולה לרבים מאיתנו, וכאן בדיוק נכנסת ההצעה שלי.

אוהבים שוקולד? מעולה! בדיאטה הזו, זה מותר
אוהבים שוקולד? מעולה! בדיאטה הזו, זה מותר

דיאטה פשוטה, ללא עלות וקלה ליישום:

הרעיון הוא שאפשר לאכול כל מה שרוצים, אבל חובה לרשום הכל, אפשר אפילו בווצאפ האישי. אוהבים מתוק? מעולה! כי בדיאטה זו אפשר לאכול גם מתוק, אך זכרו! ככל שתאכלו מאכלים בעלי ערך קלורי גבוה יותר, כך תיגמר לכם ה"מכסה" היומית. בדיאטה שלי, אם אתם אמורים לאכול ביום 1,500 קלוריות, אז ניתן לאכול הכל אבל עד 70% מהקלוריות היומיות, קרי 1,050 במקרה הזה. כשרוצים לבדוק כמה קלוריות עלינו לאכול ביום (בהמשך הכתבה) יש הבדל בין אדם לאדם לפי גובה, משקל, מין וכו'. כך למשל, גבר בן 40 שהוא 1.80 מטר ושוקל 100 ק"ג, אמור לאכול יותר קלוריות מאישה שהיא בגיל 60, 1.65 מטר ושוקלת 70 ק"ג.

העיקרון של הדיאטה שלי הוא פשוט וקל ליישום. מכירים ספירת קלוריות? בלי שומרי משקל, בלי לשלם לאף אחד על תפריט, בדיאטה שלי כל אחד יכול לעשות זאת בכמה צעדים פשוטים. והטוב ביותר הוא: אפשר לאכול הכל! כמובן שאין בדברים האלה המלצה רפואית, או אחרת, ולא באה להחליף שום דיאטה הקשורה למחלה, או מגבלה רפואית כזו או אחרת. רק דיאטה שמסתמכת על חוכמה ההמונים (גוגל), אם תרצו, היא סוג של בינה מלאכותית בדיאטות.

דיאטה חינם, בכמה צעדים פשוטים:

1. נכנסים למחשבון קלוריות כדי לראות כמה אתם אמורים לצרוך ביום.
2. מחשבים 70% מהקלוריות שאמורים לאכול ביום, נאמר שאת אישה שאמורה לאכול ביום 1,500 קלוריות, אז במקרה זה  תאכלי עד 1,050. אם אתה גבר שאמור לאכול 2,500 קלוריות ביום, תאכל עד 1,750.
3. עורכים רשימה קלורית של כל דבר שנכנס לכם לפה, במהלך היום. למשל בווצאפ האישי.    איך יודעים כמה קלוריות יש בכל המזון והשתייה שלנו? פשוט מאוד! נכנסים לגוגל וכותבים בשורת החיפוש: "כמה קלוריות יש ב-X". אפילו שאלות ספציפיות, כמו: "כמה קלוריות יש בפרוסת לחם", או "בכוס קפה", או "כמה קלוריות יש בפיתה עם שווארמה". תקבלו מידע מעולה. למידע יותר מדויק אפשר לחשב עפ"י נתוני יצרן ותוויות המוצר, אך גם חוכמת ההמונים של גוגל עושה את העבודה.
4. עוצרים ב-70% מהקלוריות היומיות שאמורים לאכול.
5. מרזים בין 1-2 ק"ג בשבוע!

דיאטה שמותר בה הכל
דיאטה שמותר בה הכל

לסיכום

אני שוב חוזר ואומר, זו לא דיאטה רפואית אבל יעילה מאוד כדי לרדת במשקל וניתן לרדת קילו-שניים בשבוע ללא הרבה מאמץ. לא מאמינים? תנסו!

**הכותב הינו גבר בן 40, לא רופא ולא דיאטן, אך אדם שהצליח לרזות כך 12 ק"ג במספר חודשים.**

דילוג לתוכן