כמה כסף יש למסי?

ליאו מסי – המלך המיליארדר: המספרים מאחורי ההון של כוכב הכדורגל הארגנטינאי

כתבה: אקו נומיק

ליאו מסי, הכוכב הבלתי מעורער של הכדורגל העולמי, אינו רק ספורטאי מהשורה הראשונה אלא גם איש עסקים מצליח עם הון שצבר במהלך הקריירה המרשימה שלו. למרות מראהו הצנוע ואופיו המופנם, ההכנסות שלו מעידות על ממלכה כלכלית המוערכת נכון ל-2023 ביותר מ-600 מיליון דולר. אך מהיכן מגיע ההון העצום הזה? בכתבה זו נפרט את מקורות ההכנסה של מסי, את החוזים הגדולים שלו, ונבחן את אורח החיים היוקרתי שלו המתבטא במכוניות, נכסים והשקעות.

חוזי הכדורגל – עמוד התווך הכלכלי של מסי

חוזי הכדורגל של ליאו מסי מהווים את הבסיס להונו. הוא החל את הקריירה המקצועית שלו בברצלונה, מועדון הכדורגל הספרדי בו שיחק מגיל 13 ועד 2021. במהלך תקופה זו חתם מסי על מספר חוזים שהלכו והתעצמו עם הצלחותיו על המגרש. החוזה האחרון שלו בברצלונה, שנחתם ב-2017, נחשב לאחד מהחוזים הגדולים ביותר בהיסטוריה של הספורט. לפי דיווחים, הוא כלל שכר בסיס שנתי של כ-80 מיליון דולר, אשר בשילוב עם בונוסים והכנסות נוספות הכניסו לו למעלה מ-550 מיליון דולר במהלך ארבע השנים של החוזה.

בשנת 2021, בעקבות המשבר הכלכלי אליו נקלע מועדון ברצלונה, נאלץ מסי לעזוב את המועדון ועבר לפריז סן-ז'רמן. החוזה החדש שלו בפריז מוערך בכ-40 מיליון דולר לעונה, לא כולל בונוסים ותמריצים נוספים. גם החוזה הזה הופך את מסי לאחד מהשחקנים המרוויחים ביותר בכדורגל העולמי.

לאחר מכן, ב-2023, מסי עבר לשחק בקבוצת אינטר מיאמי בליגת ה-MLS בארצות הברית. מעבר זה התברר כבעל פוטנציאל רווחי עצום עבור מסי, שכן החוזה כולל הכנסות לא רק משכר בסיס של הקבוצה אלא גם מאחוזי מכירות של מנויים ומרצ'נדייז הקשורים לקבוצה ולמסי עצמו. בנוסף, מסי קיבל הצעות שותפות מסחריות מחברות אמריקאיות, דבר שמעצים את הפוטנציאל הכלכלי שלו בשוק האמריקאי.

צוחק כל הדרך אל הבנק ליאו מסי

עסקאות פרסום וחסויות

אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של מסי הם עסקאות החסות והפרסום עם מותגים בינלאומיים. מסי הוא הפנים של מותגים מובילים, וההסכמים הללו מעניקים לו הכנסה שנתית של עשרות מיליוני דולרים. אחת מהעסקאות הבולטות ביותר של מסי היא עם "אדידס". הוא חתם עם חברת הספורט הגרמנית על חוזה לכל החיים, המוערך בכ-10 מיליון דולר בשנה. העסקה הזו אינה רק כלכלית – היא גם ממתגת את מסי כאחד הפרזנטורים הבולטים ביותר בעולם הספורט.

בנוסף לעסקת החסות עם אדידס, מסי חתום על עסקאות עם מותגים נוספים כגון פפסי, Gatorade, Lays, אורולוגיקס ו-Jacob & Co. לפי הערכות, מסי מרוויח מעל 30 מיליון דולר בשנה ממקורות אלו בלבד. בשנת 2020, מגזין "פורבס" דירג את מסי כאחד מהספורטאים המרוויחים ביותר בעולם, בעיקר בזכות עסקאות הפרסום והחסות.

המדיה החברתית כמקור הכנסה

בדומה לכוכבי כדורגל מובילים אחרים, גם מסי מנצל את המדיה החברתית למטרות רווח. חשבונות המדיה החברתית של מסי באינסטגרם ובפייסבוק הם מהפופולריים בעולם, עם מאות מיליוני עוקבים. לפי דיווחים, כל פוסט פרסומי שמסי מעלה לאינסטגרם יכול להכניס לו סכום של כ-1 מיליון דולר, ולעיתים אף יותר. כך, המדיה החברתית הפכה לאחד ממקורות ההכנסה המשמעותיים שלו, המאפשר לו למנף את המותג האישי שלו ולייצר הכנסות נוספות מחוץ למגרש.

כישרון ויכולות לעשות הון מהכדורגל

השקעות בנדל"ן – האחוזות והנכסים של מסי

מעבר להכנסות מחוזי הכדורגל ועסקאות החסות, מסי משקיע גם בנדל"ן יוקרתי ברחבי העולם. בין הנכסים הבולטים שבבעלותו, ניתן למצוא אחוזה מרשימה הממוקמת באזור Castelldefels שבפרברי ברצלונה, ספרד. האחוזה הזו כוללת בריכת שחייה ענקית, מגרש כדורגל פרטי, חדר כושר מאובזר וגנים רחבי ידיים. שווי האחוזה מוערך בכ-10 מיליון דולר.

בנוסף לכך, מסי מחזיק בבעלות על דירת יוקרה במרכז העיר מיאמי שבארצות הברית, במגדל דירות המשקיף על חופי מיאמי המרהיבים. שווי הדירה נאמד בכ-5 מיליון דולר, והיא משמשת עבורו כאחד מהנכסים להשקעה בשוק הנדל"ן האמריקאי המתפתח.

כמו כן, מסי מחזיק בבעלות על מלון יוקרתי בשם "MIM Hotels", הממוקם באי מיורקה שבספרד. המלון מציע חוויית אירוח יוקרתית הכוללת סוויטות מפוארות, שירותי ספא ובריכת אינפיניטי המשקיפה על הים התיכון. השקעות אלו בנדל"ן מחזקות את מעמדו של מסי כאיש עסקים מוצלח.

רכבי היוקרה של מסי

מסי, כמו רבים מהספורטאים המצליחים בעולם, הוא חובב רכבי יוקרה. בין המכוניות שבבעלותו ניתן למצוא דגמים של מותגים כמו פרארי, מסרתי, אאודי, ריינג' רובר ומרצדס. הרכב היקר ביותר באוסף המכוניות של מסי הוא ככל הנראה פרארי 335 S Spider Scaglietti משנת 1957, שנרכשה במכירה פומבית בסכום מוערך של כ-37 מיליון דולר. מסי נצפה לעיתים נוסע ברכבי היוקרה שלו, שמשקפים את אורח החיים המפואר שהוא מנהל.

המספרים הכלכליים

כאמור, נכון ל-2023 הונו של מסי מוערך ביותר מ-600 מיליון דולר. במהלך הקריירה שלו, הוא הרוויח יותר מ-1 מיליארד דולר, מה שהפך אותו לאחד הספורטאים הראשונים שהשיגו סכום זה. עם זאת, מרבית מהונו המוערך הוא תוצאה של חוזי כדורגל עתירי שכר, עסקאות פרסום, השקעות חכמות ונכסים יוקרתיים.

תחרות מחוץ למגרש – רונאלדו מול מסי

ההון של מסי הושווה לא פעם לזה של יריבו המיתולוגי, כריסטיאנו רונאלדו. בעוד שרונאלדו חצה את קו המיליארד דולר מבחינת הונו המוערך, מסי עדיין נחשב לאחד מהספורטאים העשירים בעולם. ההבדל בין השניים טמון בעיקר ביכולת של רונאלדו למנף את שמו כמותג גלובלי, אך מסי ממשיך לבסס את מעמדו עם עסקאות פרסום ייחודיות והשקעות מוצלחות.

לסיכום: כמה כסף יש למסי

ליאו מסי הוא לא רק גאון על המגרש, אלא גם דמות משמעותית בעולם העסקי. התשובה לשאלה "כמה כסף יש למסי" מורכבת מהכנסותיו מהכדורגל, החסויות, הפרסומות, המדיה החברתית וההשקעות השונות מציבים אותו בראש רשימת הספורטאים העשירים בעולם. למרות אופיו הצנוע, הונו של מסי משקף קריירה מצליחה ואת יכולתו למנף את כישוריו ואת שמו להצלחה כלכלית מרשימה.

דילוג לתוכן