החזר מס לשכיר מהמדינה

החזר מס לשכיר מהמדינה

אנו רגילים לתפוס את רשות המיסים כגוף האמון על גבייה בלבד ומולו אנו נדרשים לפרוע את חובותינו. עם זאת, ישנם מקרים רבים בהם זכאים שכירים רבים במדינת ישראל להחזרים נדיבים מרשות המיסים. ישנם סיבות רבות ומגוונות לכך וככל שנשכיל להכיר אותן, נוכל לחסוך מדי שנה סכומים נאים.

מאילו סיבות נהיה זכאים להחזר מס?

הסיבה הנפוצה ביותר להיווצרות סכומי החזר מס היא כאשר נגבו סכומים מופרזים של מיסים מתלוש המשכורת החודשי של העובד. ישנם מקרים רבים בהם זכאים עובדים לנקודות זיכוי אשר אינן חלות בזמן אמת על התלוש, אך ניתן לדרוש אותן באופן רטרואקטיבי. כך למשל סטודנטים שהשלימו את לימודי התואר הראשון זכאים לנקודות זיכוי וכך גם עולים חדשים או חיילים משוחררים.

בנוסף לכך, שכירים אשר היו מובטלים למשך תקופה, עשויים לשלם מס הכנסה כאשר בפועל לא הייתה כל הכנסה. בסוף השנה, עשויות רשויות המס להיווכח כי למעשה התשלום אותו צריך המבוטח לשלם הוא נמוך יותר ולכן יזכו אותו בהחזרים.

מדוע ההחזר תמיד רטרואקטיבי?

שאלה מתבקשת שעשויה לעלות היא, "למה בכלל לשלם החזרים? למה הסכום לא מחושב כך מלכתחילה?". חשוב לזכור כי חישוב מדרגות המס לשכירים נעשה לפי ההכנסה החודשית. לכן, עשויות הרשויות להחיל תנאי מס מסוימים על פי חודש מסוים ולהיווכח בשקלול הסופי הנעשה בסוף השנה כי למעשה היו צריכים לגבות פחות מס מהמבוטח. במידה ויימצא שכך הדבר, נזכה להחזרי מס בסוף שנת המס.

מי זכאי להחזרים?

כל שכיר שמשכורתו גבוהה מ-6,000 ₪ בחודש ומשלם מס, אשר יימצא בסוף שנת המס כי לא חושבו כל נקודות הזיכוי שלו או שנגבו ממנו מיסים מופרזים.

כיצד מגישים בקשה להחזר מס?

הדבר הראשון שחייבים לזכור הוא כי יש להיות ערניים ולהזדרז. על החזרי מס חל חוק התיישנות בן 6 שנים ולכן נוכל לקבל החזרי מס רק על גביית מס שנעשתה בתקופה זו. לאור העובדה הזו, אנו ממליצים להגיש בקשה בתום כל שנת מס ולהבטיח כי נזכה לכל החזר לו אנו זכאים.

מעבר לטופס הבקשה שאותו ניתן להגיש גם באופן מקוון, ישנם כמה מסמכים שיש להגיש על מנת לפתוח בתהליך שהרכבם תלוי במצב המשפחתי.

לנשואים

על זוגות נשואים להגיש תעודת זהות יחד עם הספח – ואת דוחות ניהול החשבון ותנועות אחרונות של החשבון המשותף של בני הזוג.

לגרושים

יש לצרף תעודת זהות וספח, דוחות ניהול חשבון אישיים, הסכם גירושין ואישור על תשלום מזונות.

לרווקים

התהליך הפשוט ביותר, כל שיש להגיש הוא את תעודת הזהות עם הספה ודוחות לניהול חשבון הבנק, או צ'ק מבוטל.

8 מילארד ש"ח מחכה לך בקופת האוצר

הירשמו לבדיקת זכאות ללא עלות

תהליך לא קצר ומורכב

הבדיקה עשויה לארוך מספר חודשים ובמהלכה אנו עשויים להידרש למסמכים נוספים ולהמתין תקופה ארוכה עד שייקבע סכום ההחזר המדויק. בסופו של דבר, הסכום שייקבע יועבר אל חשבון הבנק. כדי לחסוך תסכולים רבים וזמן רב, אנשי מקצוע המתמחים בתחום החזרי המס יוכלו לסייע לך לעבור את התהליך בקלות רבה יותר. היכרותם המעמיקה עם רשויות המס ואופן פעולתו של הגוף הסבוך, מאפשרת להם להיות עם האצבע על הדופק ולוודא כי הכול נעשה באופן היעיל והמהיר ביותר, כי לא הוחמץ אף מסמך והחשוב ביותר – כי נלקחו בחשבון כל ההיבטים בגינם אנו עשויים להיות זכאים להחזרי מס. חשוב לזכור, בכל שנה מעוכבים על ידי רשות המיסים כשלושים אלף ₪ להם זכאים שכירים רבים בישראל. לכן, גורם מקצועי שעומד לצידך יסייע לך להעלות את הסיכויים כי ההחזר יגיע בהקדם האפשרי.

גובה החזר המס לשכירים הממוצע הוא כ- 8640 ש"ח. כמובן שמס הכנסה לא יתריע בפניכם שהנכם זכאים להחזר. אתם יכולים לקבל אותו בחזרה על שנים של חיובי מס לא נכונים  רבים מאתנו משלמים אלפי שקלים יותר מדי שנה למס הכנסה

 

דילוג לתוכן